chokora

kenapa 'chokora'? swahili word yang merujuk kpd org yang xde umah, tinggal kat tepi jalan, makan minum x tentu.(hanya di Kenya) jadi lebih kurang jadinya, kita nih hanyalah 'chokora' di dunia ini, mengharap belas kasih Ilahi. camtu la lebih kurang. moga2 Allah redha dengan setiap amalan kita, ameen 'radheena billahi rabba, wa bil Islaama deena, wa bi Muhammadin nabiyyan wa rasula'

Tuesday 27 October 2009

barley fc (not official) masih mencari pemain

manager-player barley fc, archap wenger kelihatan sedang berbincang sesuatu dengan co-manager, luiz jose jedinho menjelang sepak mula permai super league 2009/10 (psl 09/10) - bernama


27 oct 2009, irbid - pasukan bukan pilihan, barley fc masih lagi kekurangan pemain untuk mewakili mereka dalam psl 2009/10. justeru, pengurus mereka, luiz jose jedinho dan archap wenger kian giat mencari pemain2 yg berhajat untuk bermain untuk pasukan mereka.

"sape2 j la yg belom ada team lagi, tapi terasa nak main bola untuk liga kita kali ni, kami amat alu2kan. mereka boleh la hubungi saya atau archap yer. x kesah penah main ke tidak bola sepak sebelum nih. saya x kesah, yg penting ade semangat dan disiplin yg tinggi. tu jer requirement yg kami letak. mudah. eh, satu lg mesti ahli permai la." ulas luiz jose jedinho.

berkenaan desas desus mengatakan bakat bukan kriteria utama pemilihan, ini jawapan archap wenger.

"kami yakin kami ada formula rahsia bagi meningkatkan prestasi pemain kami. x caya mai la join kami. bakat tu boleh diasah. no problem. jgn segan2. peluang terbuka luas untuk semua. kita sama2 buktikan. ditambah dengan pengalaman luas saya dan jedinho dalam arena ini, dan beberapa pemain berpangalaman yg kami dah recruit, kami optimis dengan peluang kami." ujar archap dengan penuh yakin.

namun, sejauh mana keyakinan mereka ini akan menjadi kenyataan, hanya dapat ditentukan selepas sepak mula psl sesi kali ini. sama2 kita nantikan!

4 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home